martes, 10 de abril de 2012

Eskola txikiak


BIZKAIKO HIRU ESKOLA TXIKIEN PROIEKTUA:

Arrankudiaga, Areat za eta Zeberioko eskolen artean urte
bat zuk dira proiektu komuna gauzat zen dela.
Proiektu hau gauzatzeak geletako metodologiak bat eratzea
dakar.


GURE METODOLOGIAREN ARDATZ NAGUSIAK:

Ez dugu testu libururik. Umeekin proiektuak egiten dira.
Proiektuak umeentzat interesgarriak izan behar dira:
umeen interesetatik abiatuta.
Umeek esaten digute zer ikasi nahi duten eta guk osotu
egiten dugu.
Arlo ezberdinetako ezaguerak behar izango dugu
aukeratutako proiektu horretan sakontzeko.

HIZKUNTZAK lagunduko du, INFORMAZIOA BILATU
IRAKURRI , ULERTU INTERPRETATU, BESTEEI
AZALTZEKO IDATZI , TES TUAK. . .

Hizkuntza ezberdinetan egon daiteke informazioa edo
idatzi beharra: GAZTELERA, EUSKARA, INGELESA
Baita ere MATEMATIKAK: atletismo pista egin nahi
badugu GEOMETRIA, NEURRIAK, ZIRKULUAREN
LUZERA, PI . . .

BALOREAN eta SENTIMENDUAK: olinpiadetan euren
ISPIRITUA, KONPETITIBITATEA; LURRA
PLANETAREKIN NOLA ZAINDU, ERASOAK. . .

Horren ondorioz ziurtatu egiten da testuinguruari lotua
egotea, funtzionalitatea izatea, zentzua izatea umeentzat .
Gelak polifonikoak dira:

Umeen galderei, kezkei erantzutea izaten da helburua

Umeek era ezberdin batean erantzuten diote
planteatutako galderei, erronkei. Umeen aurreiritziak
liratekeenak.
Bakoitzak ideia bat dauka, mundua ulertzeko modu bat .
Hipotesi ezberdinak.
Ideia guztiek balore berdina dute. Batzuk ez dira
besteak baino hobeagoak, ezta ere txarragoak.
Polifonia balore bat da.
Irakasleen erronka polifonia, ideia ezberdin horiekin
nola lan egin izango da.
Gelakideen arteko elkarrizketak antolatu eta kudeatu. Ikaskomunitatea eratu:
Ikasteko modu bat .
Umeen arteko interakzioak: Adin ezberdinetako umeak.
Besteen iritziak ezagutzeko. Beste ikuspuntu batzuk
ezagutzeko.
Argudiatu egiten da, arrazoibideak ematen dira.
Adostasunak lortzeko edota desadostasunarekin bizi ahal
izateko.
Komunitateko beste kideen iritziak entzun: gurasoak,
jakitunak
Gelakideen ideiak publiko egin.
Gelakideen sentimendu eta emozioei tokia uztea, kontuan
hartzea, presente egotea, kudeatzea.
ANTOLAKUNTZA:
Ardatz met odologikoak gauzat zeko:
- Hasieran egun batean ziklo guztiak. Koordinatzaile
ezberdinekin.
Koordinatzaileak euren bilerak
- Gero zikloko bilerak egun ezberdinetan:
Ordutegi barruan, bi ordu jarraian
Koordinatzaile bakarra.

- Ziklotan zer egiteko?
Gaia aukeratu, umeen iritziak entzun, proiektua
gorpuztu.
Gelarako proposamenak prestatu.
Proposamenen emaitzak aztertu. Umeen ideiak aztertu,
horrela nola pentsatzen duten jakingo dugu, zeintzuk
diren euren hipotesiak dakiten, ezagutzen duten,
ulertzen duten. Horren ondorioz interbentzioa eta
proposamen didaktikoak antolatuko ditugulako.
Proposamen berriak egin
Emaitzak berriro aztertu. . . .
Proposamenen egokitasuna baloratu.
Ebaluazioa diseinatu: proposamenena, ikasleen
prozesuarena.
- Zikloetako antolakuntzak erraztu egiten du:
Bakarrik ez sentitzea
Irakasleen arteko trukaketak egotea: errekurtso
trukaketa, ideia trukaketa. . .
- Metodologia:
Praktikaren hausnarketa izango da printzipio nagusiena.
Gelan gertatzen dena behin eta berriro aztertu egingo da,
bai umeek esaten eta egiten dutena, bai irakaslearen
interbentzioa, eta bere eragina gelako funtzionamendu eta
ekintzetan.
- Eskola bakoitzean hilean behin zikloetako lanari buruz hitz
egin, eskolan behar diren neurriak hartzeko.

ARAZOAK/ OZTOPOAK:
Irakasleen egonkortasun falta. Behin eta berriro hasi
egin behar
Arduradun batentzat orduak egotea.
Irakasleen lan hipotesiak aldatzea.

No hay comentarios:

Publicar un comentario